מדריך מצולם לתיקון תקר ברכב תפעולי

תיקון תקר ברכב תפעולי הינו פעולה פשוטה ביותר כאשר מדובר ברכב תפעולי, וזאת, באמצעות שימוש בערכה ייעודית לתיקון תקרים (פנצ'רים) ברכבים תפעוליים.

ראשית נדגיש כי הערכה אינה מיועדת ואף אסורה בשימוש לתיקון תקרים ברכבים רגילים!

הערכה מכילה גריז, פתילים לסתימת התקר, מוט חירור וסיכוך, ומכשיר להחדרת הפתילים.

1. הפעולה הראשונה שיש לבצע, היא מציאת מקום התקר. בדוגמא שלפנינו קל לראות שהתקר נובע מבורג שחדר לצמיג, במקרים אחרים ייתכן ויהיה צריך להרטיב את הצמיג או אפילו להשקיע את הגלגל במים על מנת לזהות את מקום בריחת האוויר.

CAM00563

2. לאחר מכן, נכין את הפתיל בתוך המכשיר הייעודי לקראת החדרתו בצמיג.

CAM00569

3. נגרז את מוט החירור.

4. נוציא את הגוף שחדר לצמיג ומיד נכניס את מוט החירור.

 

 

 

5. כעת ניתן להוציא את מוט החירור ומיד להכניס במקומו את המכשיר להחדרת הפתילים.

 

6. יש להקפיד שלא להכניס את הפתיל עמוק מידי, על מנת שלא יבלע בתוך הצמיג.

 

 

 

7. יש להשאיר ½1 ס"מ - 2 ס"מ של הפתיל בולטים מחוץ לגלגל. במידת הצורך ניתן לחתוך את שארית הפתיל.

 

סעו בבטחה!